Novi umetnički pravci

Novi umetnički pravci

 U novijoj istoriji ULUS Medjunarodno trijenale prosirenih medija, koje se ovog decembra odrava u Umetni;kom paviljonu Cvijeta Yuyoric u Beogradu, i koje ima ya cilj da siroj javnosti prestavi sve vidove umetnickog izrazavanja iz domena pro[irenih medija yasluzuje posebnu paznju.

 Na trecem po redu Trijenalu  prestavilo se oko devedeset umetnika radovima i perfomansnim tačkama, pod dirigenstskom palicom Organizacijonog odbora Sekcije proširenih medija ULUS-a: Maje Beljanović, Marice Radojičić, Nenada Glišića i Nikole Šuice. Tematski rakursi koje su postavili kao imparitiv selekcije su: Obrojani svet i seobe: stvarne i ili virtualne, U gradskom rasponu (Umetnički tragovi gradskog nasleđa), Premotavanje fokusa i Trougao umetničke inicijative i ženska umetnička prava.
 Učesnici su tajne svoje umetnosti podelili sa publkikom u vizuelnoj formi, ili demonstracijom svoga umeća. Prezentirani su skulpture, platna, video radove, digitalne printove, fotografije i druge vidove umetničkog izražavanja iz oblasti proširenih medija. Dragan Todorović doktor fizičkih nauka jedini je kragujevčanin od deveteset autora koji su svojim naporima našli mesto u postavci Trijanela. Dragan je izložio svoje diptih 85x180 konstrukcije od 16 delova povezanih u celinu i 130x130  „Solitoni kuda”.  Radovi su nastali kao rezultat istraživanja „transporta energije kroz polimerne lance. ” Ti procesi se mogu proučavati jedino numeričkim simulacijama, jer nisu dostupni istrumentima za merenje. Procesi se odvijaju u skalam od prostornog milijarditog dela metra i vremenskom desetomilijarditom dela sekunde. Te procese je vizuolizovao i prestavio u likovnoj formi.
Ova dva rada su nadgradnja primarno dodirnih likovnih formi, kao deo mog likovnog istraživanja, prokomentarisao je Dragan Todoprović.

  Danas u kulturnom parlamentu Srbije ispuštujmo ono što ne viđamo na televiziji. Učesnici iz Srbije i sveta, ljubitelji i prijatelji činite čast što smo svi u ovom času u ovom „hramu kulture”. Naj značajnije institucije kulture u ovoj našoj Srbiji: ne rade, beleže gubitke ili se zatvaraju! Mi danas pravimo naj značajniju manifestaciju u ovoj godini, a to je „Trijenalna izložba proširenih medija”. U ovom trenutku se svi radujemo, jer prisustvujemo jednom srećnom činu. Moram da se zahvalim svim kolegama i učesnicima koji su doprineli da imamo Trijenale, kako ga mi u ovom trenutku vidimo. Na proleće nas ščekuje još jedno trijenale, još jedna velika i značajna manifestacija a to je Trijenale grafike, rekao je na otvaranju Dušan Rusalić predsednik Upravnog odbora ULUS-a.
Diferencijalno trijenale je zapravo izrazit pregled globalnih okolnosti: društva, politike, ekonomije odražava indentitete, a pleni ili zbunjuje tehničkim izazovima i čulnim iskušenjima. Tokom sledećih 30 dana moćićemo sagledati činjenice, kako je u našim ovdašnjim prilikama u Srbiji Trijenale na ponos i čast učesnika kao i Direkcije ULUS-a i Sekcije. Trijenale je panoptikum, on je izazvan i odvažno namešten u svemu što svi zapažamo: poniranja, otvorene kombinacije, sva ona iskušenja u nezamislivim globalnim okolnostima i napetostima sa jedne strane i onog što umetnost nažalost doživljava sa epidemijom ravnodušnosti sa druge strane. Otvaranje ovakovog panoptikuma nije čin jedne večeri, već je on otvaranje, proticanje i sklapanje volje publike dok posmatrate, promičite dok pratite sabijeno vreme ove internacionalne grupe umetnika, pod zatvorenim krovom istoriskog zdanja arhitekte Branislava Kojića kojima se Beograd i Srbija ponose, konstatovao je Nikola Šuica.
  Perfomanse su publici darivali Ruman Putra iz Singapura, Gertruda Mozer Vagner iz Holandije, Mariko     Hori iz Japana, specijalni gost Radomir Damnjanović Damjan i Jorg Piringer iz Holandije.
  Svaki od izabranih autora je u okviru svoje teme, uslovno rečeno, postavio umetničko-tematske okvire, koji su dovoljno široki da se umetnici razičitih senzibilitite i izražajnih modusa uklope u nju, a istovremeno i animiraju odgovor na problematiku koja je postavljena kao imperativ.

 

                                                                                                                  

OD RADA KA STVARALAŠTVU


Ratko Damnjanović Damjan – Čovek u radnom sklopu
 Na ideju sam došao kriz rad. Rad je proizvod spoljnih uticaja, svi rade. Rad je teška stvar! Ko radi to postaje teška besmisao, jer rade robovi. oni koji nisu robovi su nešto drugo. Rad je posvećen, ovde je predstavljen jedan besmisao rada
 Moje platno je čovek u radnom sklopu. Simolički jaje je jedinka, krug je stan ili društvena celina. Krugovi su boje naše Srpske zastave. Jedinka u životu završi skrcano, kao jaje na mom platnu, rekao nm je specijalni Ratko Damjanović Damjan posle perfomansa.