„ZASTAVA INPRO”: PRIVATIZACIJA ILI NE

„Razlaz” Zakona i Ministarstva

Preduzeće „Zastava INPRO” sa 350 radnika posluje u okviru Grupe „Zastava vozila”, a njegova je specifičnost da zapošljava invalide rada i lica sa invaliditetom. Zbog toga u ovom trenutku još nije razjašnjeno da li će se ovo preduzeće u restrukturiranju privatizovati i kakav bi model bio primenjen.

Direktor Branko Veljović objašnjava da prema Zakonu o zapošljavanju lica sa invaliditetom ovakve firme ne idu u privatizaciju. Međutim, iz Ministarstva za rad, boračka i socijalna pitanja stiglo je drugačije tumačenje koje polazi od toga da je za takvu odluku bitno ko je osnovač preduzeća, odnosno vlasnik kapitala, a to je u ovom slučaju Grupa „Zastava vozila”. Po tom tumačenju „Zastava INPRO” bi morala u privatizaciju.

- Mi nemamo ništa protiv da idemo u privatizaciju pod uslovom da firma zadrži stastus i delatnost. Ako u njoj radi više od 50 odsto lica sa invaliditetom i 10 posto invalidnih lica koja rade pod posebnim uslovima, a mi smo takva firma, onda ona potpada pod zakon koji nalaže da država pomaže ta preduzeća dotirajući po 50 posto prosečne zarade u zamlji za svakog invalida. U tom slučaju mi se slažemo sa privatizacijom jer u Srbiji postoje i privatna preduzeća sa statusom zaštitnih radionica, zaključuje Branko Veljović.

„Zastava INPRO” ima 350 radnika od kojih je, prema procenama, višak oko 60, i veoma uspešno proizvodi prikolice koje izvozi, najviše u Francusku, u godišnjoj vrednosti od četiri miliona evra.

 

Tagovi