Milionska „kreativnost“

Milionska „kreativnost“

 Građane Kragujevca dovođenje u red barem onog osnovnog u Kreativnom parku – pešačkih staza i sličnih površina, pre svega - koštaće minimum koju banku manje od četiri miliona dinara.

 Naime, na prošle nedelje okončanom tenderu za usluge, kako zvanično glase, „zamene podloge na stazama u Kreativnom parku  - različiti radovi na površinskom sloju“ (predmet Javne nabavke broj 1.2.5/18) odabrana ponuda iznela je 3.967.000 dinara sa PDV-om, što je tik uz vrednost koju su unapred spremni bili da prihvate gradski oci.
 U ovu cenu uračunati su nabavka i postavljanje 315 kvadrata braon vibropresovanih betonskih ploča, 335 kvadrata narandžastih i 475 kvadrata žutih ploča, zatim dodatnih 780 dužnih metara ploča za različite namene i 110 metara ivičnjaka.
 Ne treba biti previše „mudar“ pa da se gorepomenuti iznos od oko četiri miliona dinara prihvati tek kao onaj osnovni, nakarikaće se tu još „nepredviđenih troškova“ i sličnih stavki koje poskupljuju ovaj krpež donatorske „kreativnosti“.
Jer, svako ko je bilo kada u životu gurao kolica sa detetom ili vozio bicikl (ima li nekog a da to bar jednom nije radio?!) zna da je to teška rabota po sitnom šoderu kojim su sada zastrte staze Kreativnog parka. A taj park, prema osnovnoj nameni, upravo je prostor rezervisan za majke sa malom decom, za onu malo veću decu koja „teraju bicikl“ i slične kategorije sugrađana.
 To je, dakle, svima (moglo da bude) jasno – osim „kreativnim“ projektantima osnovnog rešenja kojem pomenuti šoder nije jedini promašaj.
 Pošto je grad dobio Kreativni park na dar od fondacije „Dragica Nikolić“ i pošto je po otvaranju obaveza održavanja preneta na poklonprimaoca, ispravljanje takvih „omaški“ padaju na teret građana Kragujevca.
 I da ne zaboravimo: tekst o javnom pozivu za krpljavinu Kreativnog parka iz 460. broja ovog nedeljnika završen je navođenjem „dodatnih uslova za učešće u postupku javne nabavke“. Da bi se izvođač kvalifikovao za ovaj posao, uz najnižu cenu, traženo je „da je u periodu od prethodnih pet godina (2013, 2014, 2015, 2016. i 2017.) od dana objavljivanja poziva za dostavljanje ponuda izveo radove na postavljanju vibropresovanih betonskih ploča na izgradnji javnih parkova, zabavnih parkova ili akva parkova, minimalne pojedinačne kvadrature od 5.000m²“.
 Od tri dospele prijave na javni poziv, dve su otpale (pogodićete - obe od firmi iz Kragujevca) upravo zbog neispunjenja „uslova poslovnog kapaciteta“. Posao je dobio čačanski „Vibbet“ d.o.o.
 Ko je zaludan pa pogleda sajt te firme videće da i oni sami, među 34 svoja najreprezentativnija posla, ne navode javne, zabavne ili akva parkove. Najbliži tome su neveliki privatni SPA centar u Vrnjačkoj Banji i dva gradska trga, u Kraljevu i Ivanjici. Sve ostalo su reprezentativne vile novobogataša.
 Možda u ovom poslednjem i leži razlog što nadležni iz Gradske uprave nisu bili voljni da o rezultatima javnog poziva razgovaraju sa novinarima. Uputili su nas na zvaničan sajt.
Poslušali smo ih. Sve navedeno od podataka potiče sa sajta grada.