U nedelji za nama u Kragujevcu je održan sedmi po redu Sajam lova i ribolova, koji tradicionalno organizuje firma „Meteor stil“ iz Kragujevca. 

Ovdašnjim lovcima i ribolovcima, željnim ovakvih i sličnih manifestacija, predstavili su se svi brendovi prisutni i na evropskom tršištu ovih artikala. Naravno, najveći broj njih nije bio direktno prisutan već je promovisan posredstvom distributerske ili trgovačke mreže, ali to nije bila smetnja da ova priredba privuče veliki broj posetilaca. Procenjuje se, naime, da je tokom četiri sajamska dana, izložene artikle pogledalo preko sedam hiljada posetilaca, a mnogi su se opredelili da ovu priliku iskoriste i pazare nešto od opreme i pribora.

Neposredni organizator manifestacije, kragujevački „Meteor stil“, ne krije zadovoljstvo ovogodišnjom sajamskom priredbom.

- Prezadovoljan sam, imali smo veliki odziv i izlagača, i posetilaca. Sve značajne firme koje su prisutne u Evropi u oblasti lova i ribolova bile su prisutne su i ovde, ocenjuje Dragoljub Dimovski, vlasnik „Meteor stila“

U samoj strukturi sajamske ponude, lovcima je bilo namenjeno 80 posto ponude, a organizatori ističu da ih je iznenadila bogata ponuda noževa, od onih ručne izrade, do vrhunskih svetskih proizvođača i modela, poput Vengera, na primer. Takođe, u ponudi je zapažena i vrhunska optika za lovačke karabine, posebno prisustvo slovenačke firme „Dedal“.

Ono što, međutim, najjasnije ovogodišnjem sajmu lova i ribolova u Kragujevcu daje evropski – pa i svetski – karakter, jeste prisustvo „Zastave oružja“ koja je pred kragujevčanima predstavila štand istovetan onom na nedavnom sajmu ove vrste u Nirnbergu. Kada se zna da je nirnberška smotra najveća takva manifestacija u Evropi i među najvećima u svetu, jasna je specifična težina i značaj takvog nastupa „Zastave“.

- Uz „Zastavu“ bi sigurno bio i „Prvi partizan“ iz Užica, firma takođe poznata i priznata u međunarodnim okvirima, ali je njihova prijava sa štandom od 60 kvadrata stigla sa zakašnjenjem, kada je sav prostor već bio rasprodat. Ipak, njihovi proizvodi su takođe prisutni posredstvom distributera, kaže Dimovski.  

Mnogi posetioci sajma lova i ribolova u Kragujevcu iskoristili su sajamske popuste kako bi blagovremeno nabavili ono što im je potrebno za bavljenje ovim nimalo jestinim sportovima. Sajamski popusti iznosili su od 20 do 40, pa i više procenata u odnosu na cene u redovnoj prodaji, šro je bio dodatni „mamac“ za one koji su se dvoumili da li je vreme da se uloži još koji dinar u nabavku (nikad dovoljno) opreme.

Pokazao se kao posebno atraktivan potez „Meteora“, koji je patronsku municiju za lovačke puške prodavao po 20 posto nižim cenama, što će reći po fabričkim cenama. 

- Lovna sezone kada se koriste patrone počinje tek najesen. Znači, ako sad lovac da pare, uštedeo je 20 posto. A treba dodati da sada lovci obično nemaju druge troškove vezane za lov, kao što su izlazak na teren i ostalo, tako da im je lakše sad da izdvoje nešto novca i kupe municiju za celu sezonu i taj trošak skinu sa dnevnog reda, navodi Dimovski, i dodaje:

- Svi, dakle, izlaze sa popustima, pri tom na jednom mestu su svi trgovci i sve najvažnije može ovde da se nabavi, zato i jeste ovako dobra poseta. A ovde su trgovci počevši od Subotice, preko Novog Sada, Beograda, pa sve do Vranja. 

A u ponudi, osim pobrojanog, bilo je lovačkih pušaka i karabina – od ruskih, „Zastavinih“, do drugih vrhunskih svetskih proizvođača, zatim su se predstavili skoro svi srpski proizvođači konfekcije za lovce i ribolovce, a sam organizator - „Meteor stil“ – iz ponude izdvaja program italijanske firme „Sabati“, koja radi lovačke puške i lovačke karabine svih vrsta i svih kalibara. To je firma koja je prisutna duže od10 godina na srpskom tržištu. 

- Vrlo nam je važno i predstavljanje konfekcije „Hilman“, koja je poznati evropski brend. Iako je reč o proizvodima za dublju džep, potrudili smo se i da ponudimo artikle „Hilmana“ po cenama koje su dosta pristupačne i za domaće kupce. Kad se tome doda da se radi o opremi koja je kvalitetna, izdržljiva i trajna, koja niz godina može da služi, onda je očigledno reč o dobrom izboru i trgovine, i potrošača, kaže Dimovski.

Da ne zaboravimo ni ribolovce kojima se predstavilo doduše manje izlagača, tek svaki peti je bio namenjen ovom segmentu potrošača, ali je moglo da se vidi (i pazari) štošta od opreme i pribora kojeg nema uvek u svakodnevnoj ponudi u ovdašnjim trgovinama.

Za kraj, umesto zaključka, citirajmo ocenu Dimovskog da je ovogodišnji, sedmi po redu Sajam lova i ribolova u Kragujevcu dokazao da se radi o jednom od  najvažnijih sajmova na Šumadija sajmu, pored poljoprivrede – naravno - koja je veći sajam, ali i istovremeno postavio novi zadatak – da dogodine u istom terminu „Meteor stil“ priredi osmi, još uspešniji i atraktivniji sajam lova i ribolova.