I mi se nešto pitamo

I mi se nešto pitamo

Na parceli koju je pre deset godina kupila grčka grupacija „Global” trebalo je bude sagrađen stambeni kompleks, ali je napravljena samo jedna zgrada, dok je ostali deo parcele,nedavno, prodat vlasniku preduzeća „Trnava promet”, koji planira da tu  napravi benzinsku pumpu


Stanari zgrade u Ulici Sretenjskog ustava, koju je pre desetak godina izgradila grčka kompanija „Global”, inicirali su potpisivanje peticije, nakon saznanja da će umesto još dve nove stambene zgrade, na parceli u njihovoj neposrednoj blizini biti sagrađena benzinska pumpa. To je bio povod da iskažu svoje nezadovoljstvo zbog promene koncepta gradnje na lokaciji gde su pre nekoliko godina kupili stanove.

Kupili, pa prodali

Jedna od stanara u ovoj zgradi Slađana Nešković, koja je među prvima reagovala na promenu koncepta gradnje, objašnjava da je trebalo da pored postojeće budu napravljene još dve lamele sa velikim dvorištem između objekata i parkiralištem ispod njega.
-    Baš iz tog razloga što nam se jako svideo ovakav koncept modernog naselja mi smo, kao i naše komšije, kupili stan u ovoj zgradi u prvoj fazi izgradnje, nadajući se da će investitor nastaviti gradnju prema tom projektu. Prošle godine, međutim, krenule su priče da „Global” neće dalje graditi i da je neizgrađena parcela prodata, počinje priču Slađana Nešković.
Ona je napomenula da je pre kupovine stana tražila od investitora dokumentaciju kako bi proverila da li su ispoštovani svi propisi, kako kasnije ne bi imala problema.
Treba podsetiti da je 2009. godine grčka investiciona grupacija „Global Fajnens Internešenel Limited” kupila tri parcele u naselju „Stara radnička kolonija”, ukupne površine 3,75 hektara za 15 miliona evra. Gradnja je ubrzo započeta na parceli u Ulici Sretenjskog ustava, dok je treća parcela u nizu, ispod hipodroma, vraćena gradu posle tri-četiri godine. Nakon toga, odustali su i od druge parcele, iznad sadašnjeg „Plaza” centra i, najzad, na red je došla i ova poslednja, pošto, očigledno, „Global” nije imao interes da nastavi započetu gradnju.
Jedini objekat, stambena zgrada sa oko 60 stanova, napravljena je pre sedam godina, dok je ostali deo parcele sve vreme bio ograđen, ali prilično zapušten. Pre mesec dana, stanari su saznali da je koncept gradnje promenjen i da će umesto stambenih objekata biti podignuta još jedna benzinska pumpa.
-    Kada smo saznali za ovo, sazvali smo skupštinu stanara i svi su bili iznenađeni takvim razvojem događaja. Naglašavam da nemamo ništa protiv novog investitora, šta više jedva smo čekali da se neko pojavi i završi ovo što je započeto, ali smo protiv benzinske pumpe pored naše zgrade. Dogovorili smo se da pokrenemo peticiju i uputimo je nadležnim ustanovama, kaže Jovana Savić, predsednica Skupštine stanara u ovoj zgradi.  
Ona, kao i njena komšinica Slađana Nešković, tvrdi da su stanari, praktično, prevareni ovom promenom plana,  jer su stanove kupili na ovoj lokaciji baš zbog novog koncepta gradnje modernog naselja. Očekivali su, kažu, sasvim drugačije okruženje, od onoga koje je sada u planu. Stanari se pitaju u čemu je tu javni interes, kada se, po njihovom mišljenju, menja jedan izvanredan koncept zarad privatne benzinske pumpe kojih  na potezu od naselja „Aerodrom” do Stanova, u dužini od dva kilometra, ima najmanje pet.

Investitor može šta god hoće
 
Da je parcela prodata i da će, ukoliko budu ispoštovani urbanistički uslovi na njoj biti nova pumpa, potvrdio je i glavni gradski urbanista u Skupštini grada Aleksandar Nenković. On kaže da je neizgrađeni deo parcele od 50 ari kupio Branislav Lazarčević, vlasnik trgovinskog preduzeća „Trnava promet”. Kao i na svakom svom placu novi investitor planira da gradi svoj prodajni prostor – super market koji bi se nalazio u prizemlju stambene zgrade, dok na drugom delu planira izgradnju benzinske pumpe sa pratećim sadržajima.
-    Da bi se pumpa izgradila potrebno je da se ispune svi zakonski uslovi, a među njima su i distance, zapravo razdaljine od postojećih objekata, gde se formira zona opasnosti. Do objekta koji okuplja više ljudi, kao što je recimo samoposluga, razdaljina mora biti najmanje 20 metara, a do ulaza u stambenu zgradu, bilo postojeću ili buduću, 28 metara. Ukoliko ne ispuni ove uslove, ne može da gradi pumpu, a sve ostalo je u rukama investitora, kaže Nenković.
On još pojašnjava da svaki privatni investitor ima pravo da na svom placu pravi šta god hoće ukoliko ispuni zakonske uslove, ali da pre bilo kakve gradnje mora da uradi i dostavi urbanistički projekat. Ovaj dokument naći će se na javnoj raspravi, pa zainteresovani mogu da ulože svoje primedbe i sugestije tokom sedam dana  koliko traje rok za pisane primedbe na ovaj planski dokument.
Nenković napominje da investitor do sada još uvek nije podneo zahtev za lokacijske uslove, niti zahtev za građevinsku dozvolu, a nije urađen ni urbanistički projekat za pumpu.
-    U ovom trenutku stanari ne treba da brinu, osim da prate šta se dešava i da ulože svoje prigovore u toku javne rasprave, poručuje Nenković.
Da li je građanima u ovom delu grada zaista neophodna još jedna benzinska pumpa i da li su stanari koji žive u neposrednoj blizini adekvatno obavešteni da će im se ovakva, potencijalno opasna i po životnu okolinu štetna gradnja desiti ispod prozora?
Građani koji su digli glas protiv ove gradnje svesni su da formalni način ne daje mnogo prostora da se čuje i njihovo mišljenje, što upravo i čini mogućim da oni koji odlučuju dozvole izgradnju tolikih pumpi na ovom potezu, a da se pri tome javnosti takva odluka servira kao neophodna i logična. Zbog toga poručuju nadležnima da je ovo njihov grad i da o svom životnom okruženju moraju i oni biti pitani.