Štrajk o kojem se ćuti

Štrajk o kojem se ćuti

 Firma „Manjeti Mareli“ koja u Kragujevcu proizvodi branike za „fijat 500 el” od 1. maja zvanično će postati deo grupacije „Fijat Krajsler automobili“ i najverovatnije će dobiti novo ime „Fijat plastik“.
 „U oktobru smo obavešteni da nas je kupio „Fijat Krajsler automobili“, ali pre par dana i zvanično da postajemo FKA od 1. maja. Nije poznato kakav će biti oblik preuzimanja“, izjavio je samo za „odabrane” medije Aleksandar Korać, predsednik Samostalnog sindikata firme Manjeti Mareli.
 Kako nezvanično saznajemo plate i uslovi rada će za zaposlene u „Manjetiju“ biti isti kao i za Fijatove radnike, neće im biti prekinut radni staž, a obećano je i da neće biti premeštanja radnika sa trenutnih na druga radna mesta. Sve ovo je dogovoreno tek posle štrajka  upozorenja, koji je trajao od prošle srede do subote, kada su Samostalni sindikat i predstavnici firme „Manjeti Mareli“ postigli dogovor. Naši izvori navode da je interno dogovoreno da se štrajk prećuti i da se o tome ne obaveštavaju mediji. U prilog tome ide i činjenica da, tokom štrajka, Aleksandar Korać predsednik Samostalnog sindikata firme „Manjeti Mareli“ nije želeo da govori za „Kragujevačke” novine. Ni juče, dan posle obraćanja drugim medijima, Korać nije želeo da odgovori na pitanja novinara naše redakcije povodom preuzimanja firme od strane grupacije „Fijat Krajsler automobili“.
  U fabrici „Fijat Krajsler automobili“ u Kragujevcu  kažu za Tanjug da je stav te kompanije da se ne komentariše vest o preuzimanju dok ne dobiju sve informacije o “transakciji“.
„Manjeti Mareli“, inače, u Kragujevcu ima još dve fabrike: „Manjeti Mareli automotiv“ u kojoj smostalno proizvodi auspuhe i „Manjeti Mareli PMC“ u kojoj zajedno sa firmom „Adient“ (nekadašnji „DŽonson kontrol“) izrađuje instrument table, te obloge vrata, gepeka i drugo. „Manjeti“ u svetu ima oko 32.000 zaposlenih, 77 proizvodnih jedinica, 11 istraživačko-razvojnih i 26 pokaznih centara, a prisutni su u 18 zemalja od Italije, Francuske preko Brazila, Argentine, do Kine i Južne Afrike.